Hver 10. fynbo vil melde sig ud af folkekirken, viser ny undersøgelse.
Hvad er egentlig jeres mening og holdninger til folkekirken.
Jeg ser ikke mig selv som kristne men betaler jo stadig kirkeskat af min løn, gør du?.
Hver 10. fynbo vil melde sig ud af folkekirken, viser ny undersøgelse.
Hvad er egentlig jeres mening og holdninger til folkekirken.
Jeg ser ikke mig selv som kristne men betaler jo stadig kirkeskat af min løn, gør du?.
Ser mig heller ikk specielt som kristen, men betaler gerne til folkekirken....
Er bekymrernde, at så mange vil melde sig ud, og melder sig ud, i en tid, hvor muslimerne vil have moskeer og deres egne begravelses pladser :evil:De ser desværre ikke ud til at mangle donationer, og kan kun "gisne" om hvor alle pengene kommer fra... Overvejer du, da også at melde dig ud af folkekirken???
Jeg er ikke kristen, jeg er atheist, men ja jeg betaler kirkeskat af min løn. For at være ærlig, har jeg da for nogle år siden overvejet at melde mig ud, men har ikke gjort det. Et eller andet sted ser jeg heller ikke nogen grund til at melde mig ud.
Den dummeste grund til at melde sig ud af folke kirken,
er for at spare penge, den gennemsnitlige kirkeskat er 0,7 pct.
Det er sku fint nok,
hvis de så bare kunne holde sig til at bruge pengene til vedligeholdelse af de Danske kirker/kirkegårde,
og ikke alternative gudstjenester og alt muligt anden pjank.
"FOLKE"kirken Du må mene den kristne indstands, der har tvangskonverteret os i generationer og som nu værner for sin 3 edition i form af Islam.
Abrahammitisk crap- Synes folk skulle droppe den sægt
Egentlig tror jeg stadig at det er folkekirken der samler os som folk. Det er en stærk del af vor fælles kultur.
Problemet er bare at det stadig er en mellemøstlig religion samt at den efterhånden er gennemsyret at venstrefløjen. SF og de Radikale konkurrerede en overgang på hvem der kunne sætte sig på flest menighedsråd og dermed få indsat både kvindelige præster samt indført 'alternative' ting i kirken. Det kvindelige islæt i kirken er med til at nedbryde slægt of familie ikke på grund af kvinder' som sådan men lige så meget på grund af hvilken slags kvinder det er.
Det er trist at vor gamle fælles tro går til grund på den måde, men det er faktisk kun en yderligere grund til at få skilt os af med al fremmed kulturgods.
Vores forfædre er blevet døbt, konfirmeret, gift og begravet i disse kirker/kirkegåre.
Så er det ikke vær at værne om.
Selve religionen tror jeg ikke betyder så meget for de fleste nutildags,
Kirken er et sted hvor vi som Danskere mødes på disse glædens/sørgens dage.
Det ville være en skam hvis disse fortidens minder, gik tabt til nytænkning og multikultur.
Som alt anden Danskhed der står for kraftig for fald,
ender med at blive revet ned til fordel for bolig blokke. Hvor hadet til Danmark og Danskere bliver opfordret,
Fra barnsben af.
Gegen Alles.
Jeg må give dig ret.
Jeg vil også helst bevare Folkekirken.
Der er bare nogle ting i den forbindelse . . . nå, det kan jeg godt lade ligge . . . indtil videre.
Folkekirken er en af de traditioner som forbinder os her i Danmark, som Gegen og Ragnar siger. Jeg er selv lettere kristen.
personligt mener jeg ikke at man skal forbinde religion og nationalisme så længe man ikke er muslim er det fint med mig. selvom der er kommet meget godt ud af det kristne til opbygningen af samfundet
Har hørt at nogle af de penge går til at lave moskeer og synagoger, men har ikke fået det bekræftet. Er det sandt? For så vil jeg ikke bruge mine penge på det.
Man bliver ikke meget rigere på pengepungen ved at melde sig ud så melder man sig ud er det vel udfra en personlig mening om Folkekirken. Jeg har ikke selv taget meget stilling, men er ganske enig med det Gegen Alles skrev ovenover.
Kirkeskatten er 0,7 % så det har du helt ret i MartinL.
Skolernes ønske om at slippe for konfirmationsundervisningen stemmer ikke overens med danskernes ønsker.
Flere skoler presser på for at løsne det traditionelle bånd mellem kirke og skole. De vil flytte konfirmationsforberedelse ud af skemaet.50.552 unge blev konfirmeret i 2009. Det er cirka 70 procent af årgangen. I 1974 var tallet 90,9 procent.
Jeg synes det er et imponerende lavt fald fra 1974 til 2009.
Visere jo bare at konfirmationen stadig er en stolt Dansk tradition der bliver vedligeholdt godt,
suppe, steg og is festen er lige så meget en tradition som kirkegang og gaveregn.
At folkeskolen vil afskaffe deres ansvar, som de vil med så meget andet overrasker slet ikke.
Folkeskolen er efterhånden en multikulturel institution, hvor rendyrket Danskhed ikke vil blive tolereret.
Folkeskolen er efterhånden en multikulturel institution.
Helt enig. Netop folkeskolen burde være det sted som fremmer danskhed og dermed integration for de fremmede vi ikke kan undgå.
Vi burde have 'Berufsverbot' for røde lærere!
Endnu en grund til at DNF hjælper unge danske drenge med overgangen til manddommen.
Da de udviste Asyl-landsøgere, gang på gang fik at vide de ikke kunne opholde sig i danmark, gik de ind og gemte sig i kirken. Hvad laver disse mennesker i en kirke? Hvorfor tog præsten imod disse mennesker, og gemte dem uden at blive straffet? Hvorfor støttede så mange præster det han gjorde?
I den tid sagde jeg at nu melder jeg mig fandme ud, men fik det aldrig gjort.
Synes selv det var en god grund ellers
Lasse: Det synes jeg så ikke
Der vil altid være rådne æbler imellem det er der alle steder.
En miljøskadet præst som tillader ikke kristne at søge ly i guds hus, er en skændsel for alle men det må man sgu ikke dømme alle præster på. Synes præsterne skal følge fortidens nådesløse præster noget mere, seføli med måde der var for få år siden stadig præster der nægtede at døbe børn hvor forældrene ikke var gift hvilket ikke er passende mere, Der er dog stadig steder hvor hekseafbrænding ville være ok og dem der vil nægte at gifte to af samme køn det er sgu helt fint.
Angående hekse, mødte en der stod og dele flyers ud for enhedslisten i går.
Havede dog værken brånde eller fakkel med, så hun måtte slippe for denne gang.
Du har ret i det du siger, men sur bliver man når de gør sådan noget. Jeg gjorde nemlig den fejl at jeg dømte alle præster.
Haha, ja det er sgu næsten en ægte heks!
Sydfynske præster i tvivl om homovielser
I morgen skal Folketinget tage stilling til, om bøsser og lesbiske kan blive viet i folkekirken. Forud for afstemningen, er der ikke ubetinget opbakning fra de sydfynske præster som Fyns Amts Avis har talt med. Tre ud af de 14 præster er tvivl om, hvorvidt de synes om en lovændring.
Håber at præsterne der er imod står fast hvis samme køns ægteskab bliver en realitet.
Hvilket vil være enu et skridt i den forkerte retning, det høre ingenstederhjemme og hvis de så også må adoptere så går det helt galt.
Du skal være logget ind for at skrive.