Tragikomisk video om forholdene i A'stan. Det spiller bare minus dernede. En amerikaner belærer en afghansk officer om at han må få sine folk til at føle en form for nationalisme, at A'stan kan blive et godt land osv. Ganske spas
75-85% af den afghanske hær ryger hash
-
Belkin, bedre kendt som Lars Agerbak.Skrevet 1 year siden #
-
[ironi]Lad os få den officer hér til Danmark, at lære Danskerne at føle Nationalisme! [/ironi]
Det er lidt ironisk at samme amerikanske officer ikke engang må være nationaltionalsindet selv. Amerikanerne afskaffer deres egne ritualer, flagning, Jul (Ho,ho,ho), må ikke nævne Gud osv.
Samtidig er deres/vestens politik helt forfejlet, man kan sgu' ikke tvinge andre til at kunne lide éen og samtidig opgive deres livsform!
Hvis vi har problemer med de dér lande kan vi smadre dem, det er OK - men snakke med dem, glem det!
Skrevet 1 year siden # -
Hold da kæft et cirkus.
Det er sgu da en dødssejler uden lige. Hvis ikke amerikanerne så det som sin opgave at demokratisere hele verden, så ville Afghanistan sgu da gå nabkerot lolSkrevet 1 year siden # -
Nias, vi er enige om at video'en viser et cirkus af Afghanere.
Man må dog sige at det indtil nu er lykkes dem at holde fremmede styrker ude af deres land og spørgsmålet er om det ikke stadigvæk lykkes for dem.Vi skal fandme' ikke være dernede for at fortælle dem hvordan de skal leve.
Hvis de generer os skal de have tæsk - alt hvad den kan trække!!!Derudover skal vi blande os udenom, så længe de ikke generer os.
Det er bare min mening.
Skrevet 1 year siden # -
Præcis Ragnar hvorfor skal vi overhoved blandes ind i den rodekasse? Lad USA få deres penge ud af lortet og lad os så få drengene hjem
A.C.A.B!
All Commies Are Bastards!Skrevet 1 year siden # -
Så er det derfor de aldrig rammer noget
så snart de udlandske tropper er ude kommer oprørene sgu da frem med fuld kræft og smadre dem fuldstændig, skulle ikke undre mig og dele af den demokratiske hær var på talebans side og kun tjente for at skaffe våben og insider viden.Mener heller ikke vi har noget at gøre der nede men nu er det jo allerede sket så....
Skrevet 1 year siden # -
Problemet er faktisk ikke den almindelige afghaner. Problemet er ifølge den afghanske officer, at hovedparten af de som melder sig under ANA's faner er utilpassede folk som i forvejen er bortvist fra deres landsbyer og så videre. Kan disse ikke lide lugten i bageriet deserterer de bare. ANA = afghan national army.
Et andet problem er at ACM (anti coalition militia) holder til i Pakistan og at Pakistan ikke gør en brik ved det. I Pakistan er der byer og landsbyer fyldt med ACM. En meget stor del af ACM er heller ikke afghanere, men pakistanere, saudier, yemenitter, og "europæere".
Der er mange andre problemer, så som tolke der ikke oversætter alt hvad de ældre i landsbyerne siger, men hvad de tror eksempelvis amerikanerne vil gerne vil høre.
Belkin, bedre kendt som Lars Agerbak.Skrevet 1 year siden # -
det lykkedes dem da ikke at holde russerne ude?
Skrevet 1 year siden # -
Once Upon a Time in Afghanistan...
For 50 år siden var Afghanistan faktisk et ret moderne land. Det er er måske kulturmarxismens hærgen i den vestlige verden og den dermed øgede efterpørgsel på narkotika som fik røverbanderne, Taliban, til magten.
Dette sammen med det politiske rod der altid har hersket i den region.
Skrevet 1 year siden # -
det lykkedes dem da ikke at holde russerne ude?
Jeg ved ikke om jeg misforstår dit indlæg Nias, men det lykkedes dem godt nok ikke at holde russerne ude, men de smed dem ud på 10 år. Russerne var mere end dobbelt så mange som koalitionsstyrkerne er, og de havde heller ikke nogen Geneve konvention til at besværliggøre tingene. Russerne fik en regulær afklapsning. Tror jeg også "vi" får.
Belkin, bedre kendt som Lars Agerbak.Skrevet 1 year siden # -
Jeg kan ikke kloge i hvad jeg har ment og ikke ment Belkin, jeg har nemlig ikke været ædru de sidste 2 dage
Skrevet 1 year siden # -
Helt så galt står det ikke til i den danske hær, men f.eks er det pinligt at de finder en regnefejl på 1 mia. kroner i deres regnskab.
Jeg skal til at læse Lars R Møllers 'Det Danske Pearl Habor - forsvaret på randen af sammenbrud' . Iøvrigt er Daniel Carlsens erfaringer med forsvaret også kedeligt nyt.
Min fætter fortalte også om hans værnepligt, som var en historie om ventetid, for der var kun meget lidt råd til øvelser.
Iøvrigt mener jeg, de fremmede bør hjemsendes!Skrevet 1 year siden # -
Det danske forsvar....
En pc-mus som det tager flere måneder at få rekvireret. Og nu senest et enormt overforbrug til forsvarskommisionens tur til Afghanistan . Jeg må da håbe at den kvindelige forsvarsminister (Lige vand på Ragnars mølle
) , kan få løst forsvarets problemer, et forsvar, som man så småt begynder at kalde en taber-organisation.
Hehehe . . . Lars H
Har holdt mig tilbage fordi der sker så meget i disse tider på det politiske område. Der er ikke en sk*d tvivl om at jeg har ret, jeg skal bare være lidt forsigtig med hvordan jeg siger tingene hér.
Danmark taber indtil mænd slutter sig sammen i forbund . . . vi bliver ved med at tabe så længe vi leger med ligestillings-idéen . . . det er først når vi dropper den at vi kan sige med oprejst pande at vi forsvarer Danmark for vores egen skyld.
Vi kan give kvinder lov til så meget.
De kan tage uddannelser, starte egen virksomhed, eje fast ejendom osv., men det er os der giver dem lov til det, fordi kvinder ikke kan have politisk indflydelse.Det er først med den politiske indflydelse at filmen knækker.
Det fatter muslingerne hellerikke, de er bare helt derude hvor de ikke kan se forskel på en kvinde og en ged.
Skrevet 1 year siden # -
Ragnar, hvis du ikke kan bidrage til et emne, så kunne du jo undlade at poste.
Iøvrigt ved jeg ikke om Gitte Lillelund Bech er dårligere end de andre skvadderhoveder, som har været på posten. Jeg så helst at vi på posten havde en person, med reel militær erfaring, altså en person med felterfaring, som kan sætte sig ind i soldaternes job.
Det var sandelig et bidrag til emnet i mine øjne. Forsvaret er oprindeligt videreførelsen af den gruppe mænd som skabte Danmark.
Skrevet 1 year siden # -
En panserbeklædt dinosaur: http://www.milhist.dk/leder/2010_01_15.htm En militærhistorisk artikel om vor indsats i Afghanistan.
http://borsen.dk/politik/nyhed/184171/newsfeeds_rss/
Tysklands præsident, Horst Köhler, er overraskende trådt tilbage efter kritik af hans bemærkninger om den tyske forbundshærs ageren i Afghanistan.
Köhler er beskyldt for at forklare den tyske militære indsats i Afghanistan med økonomiske interesser i regionen.
I embedsboligen oplæste han mandag en kort erklæring om sin fratræden. Han var flankeret af sin kone Eva.
Köhlers stemme bævede, og han havde tårer i øjnene.
Det afgående statsoverhoved er tidligere chef for Den Internationale Valutafond, og han er den første tyske forbundspræsident, som trækker sig før tid. Köhler har været præsident siden 2004 og blev i fjor genvalgt til en ny femårig embedsperiode.
En helikopter er skudt ned og fire Nato-soldater dræbt i Helmandprovinsen i det sydlige Afghanistan.
http://jp.dk/udland/asien/article2092625.ece
Afghanere er per definition syge i bolden. De gør deres egne børn afhængige af opium, fordi de tror det har en helbredende effekt:
http://www.youtube.com/watch?v=vx_EFSuDADw
Afghanistan er verdens største producent af opium og hele befolkningen er mere eller mindre afhængige af skidtet.
Sick people, sick culture, sick religion. Lad os få vores drenge hjem og lade dem ryge sig selv ihjel.Den, som ikke kæmper, har tabt på forhånd.Skrevet 1 year siden #
Svar »
Du skal være logget ind for at skrive.