En god kritisk artikel om det såkaldte folkestyre, demokratiet og EU. Værd at læse.
Meget interessant artikel fra 180 grader.dk
-
Skrevet 1 year siden #
-
Ja, herligt at der kommer en diskussion om demokratiet.
Er selv træt af de evige diskussioner hvor folk ikke kan forstå at de først og fremmest skal respektere ejendomsretten.
Der gør ikke noget at de 'dumme dør' - en hård udtalelse, men den skal ses i lyset af at vi kun arbejder sammen om vort fællesskab hvis du og jeg respekterer hinandens ejendom.
Når den respekt er opnået, så vil vi naturligtvis vise hensyn til hinanden og hjælpe hvor vi kan, men det er vores egen frie vilje til at hjælpe der er vigtig.
Hvis de 'dumme' kan bestemme hvor meget vi skal hjælpe dem så ophører alt fællesskab, så er det bedre at være 'dum' og være med på vognen om at udnytte så meget som muligt.
Når der ikke er respekt for ejendomsretten er der hellerikke respekt for liv!
Hvis jeg ikke har nok og du har mere end mig, så har du snydt og så er du et dumt svin der bare skal nakkes!
Det er 'logikken' i et samfund uden respekt for ejendomsretten.Respekten for ejendomsretten bunder også i en forståelse for at værdier kan skabes. Altså mennesker kan 'bruge' naturen og skabe noget der har værdi.
Manglende respekt for ejendomsretten medfører en idé om at der kun er en begrænset mængde værdi i verden. Dette medfører igen at hvis du har mere end mig, så har du snydt.Kvinder tænker naturligt kun i form af tryghed og sikkerhed. Hvis der er noget farligt så hyler de op og forlanger mændene skal stoppe det 'farlige'. Hvis der er nogle goder så vil kvinderne have ret til at fordele dem som de selv synes er rigtigt.
Problemet kan koges ned til at vi har en verden hvor der ikke eksisterer nogen form for 'ret' men at kun 'magt' er 'ret'.
Civilisationer fremkommer ved at mænd går sammen og stiller sig op imod denne naturlov om at kun 'magt' er 'ret' og danner samfund hvor de selv laver 'retten'!
Sådanne samfund kan kun hænge sammen så længe mændene indbyrdes respekterer hinanden ejendomsret!
Derfor er demokrati hvor alle kan deltage noget skidt. Det bør kun være dem der står sammen om at forsvare samfundets retssystem og som samtidig respekterer ejendomsretten.
Genrelt demokrati er forsvarsløst overfor Marxisme med kvindelig stemmeret!
-
Men jo, folkeafstemninger som i Schweiz ville hjælpe en del imod levebrødspolitikere.
I Schweiz fik kvinder dog først stemmeret i 1971 og det tager en del generationer før 'sødsuppe-ideologien' slår igennem. I sydafrika fik kvinder først stemmeret i forbindelse med afskaffelsne af Apartheid (onde tunger mener at det var hvide Boer-kvinders stemmeret der var vigtigere end end negrenes, selvom begge dele hjælper til med at få skovlen under hvide mænd).Skrevet 1 year siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.